Årets strikkehelg - del 1

 
På den fineste og mest solrike helga i Oslo stuet 90 damer seg sammen inne i en konferansesal for å strikke og kose seg. Det går helt fint å snakke garn, pinner, mønster og teknikk nonstop i to døgn om noen skulle lure.
 
De fleste på treffet er medlemmer på forumene uformelt.net og hobbyboden.com, og hovedmålet med treffet er sosialt samvær. Det er derfor minimalt med opplegg, men i år hadde vi workshop i klipping i strikketøyet med Pinneguri, foredrag ved Marte Sveen Edvardsen om kunstprosjektet hennes i Ekebergskogen og ikke minst 2 intense timer med garntafsing og shopping.
 
 
Måtte selvsagt ha bilde av Sinnasauens mor og meg. (For å være sikker på å rage en halv meter høyere enn henne hadde jeg på høye hæler.)
Det ble tatt et samlebilde av en hel haug med sinnasauer også, det bildet kan du se inne hos Pinneguri.
 
Ok, helgens høydepunkt er garntafsingen da butikkene var der.
I år var det Projo, Nøstet Mitt og God som Ull.
I tillegg hadde tuLLiBaLL knapt sovet i ukene foran treffet for å farge opp litt garn til oss.
 
 

 
 

Det ser ikke akkurat ryddig ut, der vi breier oss utover bordene.
Hotellet foreslo at de kunne pynte bordene med levende lys eller blomster, men nei, her må det ikke være noe som hindrer garn og pinner å flyte, kan jo ikke risikere at garnet tar fyr.

 
Vi liker å ta bilde av vinglass, men det er en edruelig affære. Strikkere har kun to hender og de er opptatt med pinnene, så da rekker man ikke drikke eller spise (bortsett fra softis og popcorn) utenom måltidene (skulle sett all den snopen som sto igjen og ikke ble spist).
 
Noen morsomme strikkeprosjekter var det i løpet av helga. ToneM smuglet egg ut av spisesalen for å teste hattene sine.


Det er ei utrolig inspirerende helg der man kan se mange lekre strikkeplagg og en god del starter opp på prosjeker man "oppdager" under treffet. Etter denne helga har jeg ei strikkeønskeliste som er lang som et vondt år og jeg er sikkert ikke alene.

Tusen takk til alle deltakere, det var ei kjempekoselig helg!

Andre folk som har blogget om treffet:
frksnupp
Hannest
Pinneguri

Kommentarer

  1. Så flott oppsummering du har lagd. Du tok litt flere og finere bilder enn meg ser jeg. Jeg var så opptatt med å fordøye inntrykkene og strikke at fotograferingen ble nedprioritert. Tusen takk for ei kjempe flott helg. Jeg koste meg noe enormt og det frister så absolutt til gjentagelsen. Det var et veldig fint arrangement med kjempe mange trivelige mennesker og mye strikking. = en perfekt helg. Det var veldig hyggelig å treffe deg og håper vi treffes flere ganger på andre strikketreff.

    SvarSlett
  2. Det ser så hyggelig ut å være på strikketreff. Det må jeg nesten komme meg på en gang :)

    SvarSlett
  3. Flott oppsumering, og herlig å se så mange bilder! Angrer litt på at jeg ikke ble med kjenner jeg nå!

    SvarSlett
  4. Så mange fine bilder! Kjenner at jeg gleder meg til neste års treff allerede ;-)
    Tusen takk for et kjempeflott strikketreff, bra jobba :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg