Heklede favorittpulsvarmere/Crocheted fan wristwarmers

Her er mine favorittpulsvarmere, har ikke tall på hvor mange jeg har heklet av dem og flere blir det nok. Kjappe er de også, du klarer fint et par på en kveld (3 timer?)


Garn: Tynn Alpakka fra Du Store Alpakka.
Mengde: 0,5-1 nøste avhengig av hvor lange du vil ha dem
Heklenål: nr 3
Størrelse: Small (Medium) Large (X-large)
lm – luftmaske
kjm – kjedemaske
st - stav

Hekle løst 44 (50) 56 (62) lm. (Evt hekle disse lm med heklekrok 3,5)

1.rad: 1 lm til å snu med. 1 fm i 2.lm fra heklekroken. Hekle (1 fm i hver av de 2 neste lm, hopp over 1 lm). Gjenta ( ) ut raden. Avslutt med 1 fm i siste lm. Det skal nå være 30 (34) 38 (42) fm på raden. Snu arbeidet.

2.rad: 4 lm, 1 st i 2.fm. Deretter (1 lm, hopp over 1 fm, 1 st i neste fm), gjenta ( ) ut raden. Det skal nå være 15 (17) 19 (21) lm-buer/hull. Snu arbeidet.


3.rad: 1 fm i første lm-bue, 2 lm. Deretter (2 st, 2 lm, 2st i neste lm-bue, 1 fm i neste lm-bue), gjenta ut raden. Du skal nå ha 7 (8) 9 (10) stavgrupper. Snu arbeidet.


4.rad: 3 lm, (3 st, 2 lm, 3 st) i første lm-bue. Gjenta ( ) i hver lm-bue på raden. Avslutt med 1 st i toppen av de lm forrige omgang startet med. Snu arbeidet.

Deretter repeteres rad 4 til ønsket lengde.
Sy sammen pulsvarmerne.
Hvis man ønsker så kan man la det være igjen et hull til tommelen og bruke dem som pulsvanter.



My favourite wristwarmers. Beautiful and easy to make (approx 3 hours?)
Yarn: Tynn Alpakka from Du Store Alpakka, 25 - 50 g
Hook: 3mm
Size: Smal (Medium) Large (X-large)

ch – luftmaske
sc – single crochet
dc – double crochet
sl st – slip stitch

Crochet 44 (50) 56 (62) loose ch. (Or use hook 3.5 mm just for these ch)
1. Row: 1 ch to turn with. 1 sc in 2nd ch from hook. Crochet (1 sc in each of next 2 ch, skip 1 ch). Repeat ( ) to end of row. Finish with 1 sc in the last ch. You will now have 30 (34) 38 (42) sc on this row. Turn your piece.

2. Row: 4 ch, 1 dc in 2nd sc. Crochet (1 ch, skip 1 sc, 1 dc in next sc), repeat ( ) to end of row. You will now have 15 (17) 19 (21) ch arch. Turn your piece.

3. Row: 1 sc in first chin first ch arch, 2 ch. Crochet (2 dc, 2 ch, 2 dc in the next ch arch, 1 sc in next ch arch), repeat ( ) to end of row. You will now have 7 (8) 9 (10) fans. Turn your piece.

4. Row: 3 ch. Crochet (3 dc, 2 ch, 3 dc) in first ch arch. Repeat ( ) in each ch arch to end of row. Finish with 1 dc in the 3rd starting ch of last row. Turn your piece.

Repeat row 4 until you reach preferred length (or 12 rows of fans)
Sew the wrist warmer together.
If you prefer you may leave a hole to the thumb and use them as mitts.

Kommentarer

  1. Nydelige, takk for at du deler mønsteret! Kan tenke noe Tynn Alpakka som ligger her får ben å gå på nå :)

    SvarSlett
  2. Superlekre pulsvarmere, takk for oppskrift! : ) Ha ei fin uke! : )

    - Hilde

    SvarSlett
  3. Jippi! Disse var midt i blinken! Har alpakka liggende og trenger pulsvarmere! Nå er det bare å finne tre ledige timer... Tusen takk!

    SvarSlett
  4. Kjempefine pulsvarmere. Takk at du vil dele oppskriften. God adventstid fortsatt

    SvarSlett
  5. Disse var kjempefine,skjønner godt at de er favorittene dine. Ser ut som de er kjappe å hekle også. Har tatt en print og skal lage dem, TUSEN TAKK!!!!

    SvarSlett
  6. Fant noe hvit garn, så jeg er i gang å hekler. Tusen takk for att du deler oppskriften med oss.

    SvarSlett
  7. Så fine disse var, dette skal jeg prøve!! Takk for oppskriften :)

    SvarSlett
  8. Disse var enkle og fine :)
    Så fint at du har lagt ut oppskrift!

    SvarSlett
  9. Ooooh! Yes please, English?

    SvarSlett
  10. Soon, I hope :-) But probably this weekend.

    SvarSlett
  11. For noen fine pulsvarmere du har heklet! Takk for at du deler oppskriften med oss.

    SvarSlett
  12. Hei, tuuusen takk for oppskrift og inspirasjon. jeg setter i gang med det samme. Håper jeg får det til!

    Igjen, tusen takk for at du deler!

    SvarSlett
  13. Nå er jeg i mål. Har lagt ut bilde på bloggen min og på Sykroken, med henvisning til deg! Til og med en amatørhekler som meg fikk det til :o)

    Ha en fin søndag

    SvarSlett
  14. Hei igjen, kjekt du besøkt bloggen min. Har lagt inn en pung med inspirasjon fra din oppskrift også nå :o)
    Jeg har brukt tynn alpakka fra Drops.

    SvarSlett
  15. Så fine pulsvarmere - elsker pulvarmere! Takk for at du deler oppskriften med oss!

    SvarSlett
  16. Takk for at du deler oppskrift:-) Kjempe fine! Ble veldig fornøyd med de jeg akkurat lagde ferdig!

    SvarSlett
  17. Pulsvantene ser skikkelig lekre ut. Takk for at du deler oppskriften, må nok prøve den etterhvert :-)

    SvarSlett
  18. Takk for oppskriften, har endelig fått somlet meg til å prøve den! :)

    SvarSlett
  19. Tack för det fina mönstret! Jag har lagt upp bilder på mina pulsvärmare på min blogg och på Ravelry om du vill se hur de blev :)

    SvarSlett
  20. Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger!

    SvarSlett
  21. Takk for at du deler mønsteret. Har akkurat hekla meg eit par med litt tjukkare pinna og dobbelgarn (alpakka og babyull). Gjekk leikande fort :-)

    SvarSlett
  22. SÅ fine de var :D

    SvarSlett
  23. Tusen takk for at du deler mønster på disse nyyydelige pulsvarmerene! Er i gang med å hekle disse:-)

    SvarSlett
  24. Tusen takk for oppskriften. Nå er de heklet og resultatet ligger i bloggen min. Har kredidert oppskriften til deg:)

    Takk.

    SvarSlett
  25. Tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger!

    SvarSlett
  26. Nå har jeg fått dilla på å hekle pulsvarmere etter din oppskrift og julegavene er sikret. Nydelig ! Tusen takk ! hilsen Beathe

    SvarSlett
  27. dette var bare en super herlig oppskrift =) eneste jeg har heklet foreløpig er baby lappeteppe i oldemorsruter, men denne oppskriften var enkel å følge, så jeg måtte bare prøve =) tusen takk for at du har delt den. blir mange bursdags gaver fremover nå tenker jeg =)
    heidi

    SvarSlett
  28. Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger. Det er stas å høre at noen bruker oppskrifta. Ønsker dere et riktig godt nytt år!

    SvarSlett
  29. Kjempefine pulsvarmere og enkel oppskrift å følge. Har prøvd meg på disse ;)

    SvarSlett
  30. Kjempefine:-) har hektet meg ett par, det blir nok flere etterhvert. Tusen takk for oppskriften

    SvarSlett
  31. Utrolig lekre pulsvarmere!
    Men har et par spørsmål.. Jeg prøver nemlig å lage disse, olg bruker alpakka-garn fra Drops. Er det mye tynnere enn det du har brukt? Bruker heklenål nr 3, og har heklet løst der du skrev det. Alt av tall stemmer, men jeg lager de nå i large og likevel ser de ut som de nesten blir for små til meg, og jeg har relativt tynne armer :S

    SvarSlett
  32. Beklager litt seint svar her, men er i litt feriemodus. I utgangspunktet er de to alpakkatypene ganske like, men det kan bli litt forskjell. Jeg har tatt en sjekk mot ei oppskrift jeg har heklet med drops alpakkatypene og med mønster fra drops. Der regner de 62 masker som str M/L - jeg har satt det til XL her, men det kan hende at testhekleren min hekler litt løst så størrelsene i mitt mønster er litt feil.
    Starten er litt vanskelig å få løs nok, så jeg burde kanskje gjøre noe med den.....
    Et alternativ er å gå opp til str 4 på kroken de første rundene.
    Lykke til!

    SvarSlett
  33. Takk for svar :) Prøvde mange ganger for å få disse til, ente opp med å ta størrelse L og bruke heklenål 4 i begynnelsen, for å så gå over til heklenål 3,5 etter å ha fullført rad 1.
    Likevel er jeg ikke 100% fornøyd med begynnelsen, syntes den ble for stram. Resten var ikke noe problem.. Får prøve å gruble litt på denne her, rart alle andre får den til, men ikke jeg:(

    SvarSlett
  34. Flott oppskrift,jeg helker med str. 4 og det ble perfekt med 44 masker i starten :)Perfekt til mine slanke håndledd...og jeg har heklet de så lange at jeg har laget hull til tommelen.

    SvarSlett
  35. Tusen takk for tilbakemelding.
    Bra at du er fornøyd.

    SvarSlett
  36. Disse var kjempefine og så lett å hekle for en nybegynner.
    Har trålet nettet etter luer som matcher, men finner ingen.. Noen som vet?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg